zondag 11 januari 2015

Fijn huis


Deze maand verdiep ik me in het thema “Licht”. Dat zonlicht belangrijk is voor mensen, dieren en planten wist ik natuurlijk al lang, maar nu ik op allerlei websites over licht rond surf, word ik daar weer eens extra op gewezen. Hoe verlichter de samenleving, hoe minder we buiten komen. En dat is eigenlijk heel ongezond.
Prompt neem ik me voor om meer tijd buiten door te brengen. Ook als het weer nou niet bepaald uitnodigend is. Maar dat vergt wel wat zelfdiscipline.

Vandaag is het niet zo moeilijk. Het waait wel hard, maar het is droog buiten en af en toe laat de zon zich zelfs even zien. H. laat zich makkelijk overhalen om mee te gaan en omdat we fietsen met deze wind niet echt leuk vinden, gaan we lopen.
Gewoon vanaf onze eigen voordeur wandelen we verschillende wijken van het dorp door. We vertellen elkaar welke huizen we leuk vinden en welke saai. We vinden heel verschillende dingen leuk. H. houdt van moderne architectuur en strakke vormen. Een in mijn ogen fantasieloos, wit blok huis vindt hij mooi. Ik hou meer van wat knussere huizen. Met rieten daken bijvoorbeeld, wat hij dan weer niks vindt.
Maar er zijn ook veel dingen waar we het over eens zijn.
Zoals dit huis.

Dat vinden we allebei heel mooi.

We lopen kriskras door het dorp, kijken naar bekende plekken, naar nieuwe dingen en naar details die ons nooit eerder zijn opgevallen. Al met al zijn we bijna twee uur buiten en als we weer thuis komen zijn we niet alleen heel tevreden over het bewegen in de buitenlucht, maar ook over ons eigen huis. Dat vinden we namelijk allebei een mooi, blauw huis met een fijne tuin op een goeie plek. Heel goed om dat af en toe weer eens vast te stellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Botten

Aanmelden voor mijn afspraak in het ziekenhuis gaat met een QR-code die ik op m’n telefoon heb staan. Er komt een bonnetje tevoorschijn waar...