donderdag 19 maart 2020

Personal coach

“Kom op, niet opgeven nu!” roept mijn personal coach terwijl ze de jumping jacks meedoet. “Nog even en we zijn al aan de laatste ronde.”

Ik ben maar één keer in m’n leven naar de sportschool geweest en dat was om een audioreportage te maken. Maar dat betekent niet dat ik niet beweeg. Ik begin elke dag met een kleine workout van tien minuten. Heb ik genoeg tijd, dan zoek ik online een filmpje van Marlous, op het kanaal Optima Vita. Ze is een enthousiaste sportcoach, die talloze filmpjes heeft gepost met allerlei oefeningen. Buikspierkwartieren, Cardio, B, B & B (Buik, Billen, Benen) en oefeningen om af te vallen.

Ik hoef niet af te vallen en ik hoef ook geen wasbordje, maar ik wil wel graag een beetje conditie. En met deze dame is het geen straf om thuis te sporten. Ik zet m’n i-pad neer, rol een matje uit en doe mee met Marlous. Workouts van een kwartier, twintig minuten of een half uur, die ze helemaal meedoet terwijl ze me fanatiek aanmoedigt: “Ik weet dat je me soms vervloekt, maar wat zul je trots zijn als je de hele workout afmaakt!” En: “Je hoeft het echt niet allemaal in mijn tempo te doen. Het is al geweldig dat je aan het sporten bent.”

Deze week hoorde ik op de (auto)radio een interview met een jonge vrouw die op instagram live was gegaan met een sportsessie thuis. Ze kreeg geweldig veel positieve reacties van mensen die het een supergoed idee vonden. Tja, nu de sportscholen dicht zijn, is er plotseling heel veel behoefte aan dit soort filmpjes. En die zijn er dus al lang. Bijvoorbeeld die van Marlous, mijn trouwe personal coach die me al een jaar lang door de zwaarste oefeningen heen praat. Een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Doe-lijstje

Ineens is het warm buiten. De achterdeur open, koffie op het terras. H. gaat na die koffie op stap voor een stevige oefenwandeling. Echt vee...