zondag 28 februari 2021

Voedsel pakken

‘Jij bent aan de beurt.’
‘Ik denk dat ik maar eens eieren ga leggen. Ja, drie eieren en ik mag er nog één extra omdat ik een treurduif heb.’
We spelen met z’n drieën Wingspan, het bordspel met vogels dat dit jaar niet alleen bij ons populair is. Het kostte even tijd om het in de vingers te krijgen, maar inmiddels hoeven we niet meer steeds de spelregels er bij te pakken.

J. is de beste strateeg. Tot nu toe heeft ie steeds gewonnen. Maar omdat je ook en beetje geluk moet hebben met de vogelkaarten die je trekt, hoop ik hem ooit te verslaan.
‘Kunnen we zo even stoppen?’ vraagt J., ‘Dan kan ik even voedsel pakken.’
In het spel bestaat het voedsel uit graan, bessen, rupsen, vissen of muizen. In de pauze is de keus gelukkig uitgebreid met chips en nootjes. Kauwend op een knapperig chipje laat ik even later mijn gestreepte bosuil op jacht gaan. Helaas, de prooi is te groot voor hem, dus de jacht levert niets op.

Na vier rondes tellen we de punten en jawel: J. heeft niet alleen de meeste en duurste vogels op z’n speelbord, maar ook de meeste eieren en hij krijgt de meeste bonuspunten. Als we alle onderdelen van het spel weer zorgvuldig opgeruimd hebben, is het tegen tienen. Ik wil nog wel een keer spelen maar ben helaas de enige. Misschien moet ik toch maar eens de ‘automa’ variant gaan uitproberen; daarmee kun je Wingspan in je eentje spelen. Hoe dan ook, het is een leuk spel. Met dit soort activiteiten komen we de coronacrisis wel door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verdriet

In mijn droom ben ik een weekend met familie op vakantie. Een vaag gezelschap, waarvan ik vooral mijn moeder meemaak. Ik sta samen met een p...