vrijdag 9 oktober 2020

Dingetjesbak

Ken je dat? Zo’n plekje ergens in huis – meestal een schaaltje of bakje – waar allemaal dingetjes liggen: een sleutelbos, telefoon-oplader, usb-stick, losse sleuteltjes, nagelknipper, schroefje, onduidelijk dingetje dat misschien nog ergens bij hoort.

Wij hebben zo’n dingetjesbak op een kastje in de woonkamer staan. Geen klein bakje, maar een flinke schaal, waar steeds meer in terechtkomt. Zo veel dat het me begint te ergeren. Vooral de wirwar van snoeren. Elke dag rol ik ze netjes op, draai het uiteinde om het rolletje en steek dat vast. Maar net zo hard leggen mijn huisgenoten ze weer ontrold in de schaal, waar de draden aan alle kanten uitsteken.

Ik besluit maatregelen te nemen. Boven staat nog ergens een ongebruikt, klein, houten ladenkastje. Dat haal ik naar beneden. Ik stort de dingetjesbak leeg op tafel en sorteer alles wat er in zit. Een stapeltje ‘weg d’r mee’, een stapeltje ‘dit hoort ergens anders’ en een stapeltje dingen die ik over de 6 laadjes verdeel. Dat ziet er beter uit. En ik stel per direct een boete in voor alles dat langer dan een kwartier náást het ladenkastje ligt.

Toch is het nog niet helemaal zoals ik het wil hebben Het kan leuker. Ik ga op zoek tussen restjes stof en maak een ontwerp. Met schaar, mes, lineaal, schuurpapier en houtlijm verander ik het kastje in een vrolijk accessoire.
En nu kijken hoe lang we alles netjes in de laadjes blijven opruimen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...