donderdag 28 mei 2009

Over Mode

Viktor & Rolf
En Heidi Klum, Doutzen Kroes, Yfke Sturm, Agyness Deyn, Gisele Bündchen, en o ja, Seal, dan ook, Viktor natuurlijk, en Rolf niet te vergeten, Michelle Obama! Die natuurlijk ook, en Kate Moss, die moest natuurlijk bovenaan, Amy Winehouse, Marlies Dekkers, Viktor & Rolf, Beyoncé, Dita von Teese, Sarah Jessica Parker, Stella mc Cartney, Marc Jacobs, Percy Irausquin en als we nu toch met de ontwerpers bezig zijn: Viktor & Rolf.

Volgens mij heb ik ze dan allemaal, de namen die ertoe doen. De namen die je moet noemen, de namen die ook deze maand weer iets voorstellen.
Verder zie ik ook rijen Havana’s, Crocs en Ugg’s staan. Next Topmodels, H&M, body mass index, fashionista’s en recessionista’s, klinken als muzak in mijn oren.

Ik hoor het luide tikken van naaldhakken, ik zie Anne C haar kekke pumps uit een plastic tasje toveren om ze aan Hilly uit te lenen. Collegialiteit boven alles, natuurlijk. Ik zie Hilly twijfelen, toch maar liever even iets nieuws aanschaffen. Alles voor het werk, uiteraard. En natuurlijk iedereen passen, die hakken van Anne C. Even naar het koffiezetapparaat op en neer, halen we dat? We horen Sjoerd iets mompelen over verplichte dresscode voor vrouwelijke medewerkers bij Dedicon en daarna de kanttekening “Niet voor iedereen natuurlijk….”.

We zien natte voetstappen op het afdelingstapijt. Is dat modder? Van wie zijn die lieslaarzen die daar staan uit te druipen? Ze was toch naar een workshop hoge hakken lopen? Welnee man, dat was vorige keer. Hilly speurt naar oranje vlaggetjes in een sloot. Daar! Hebbes, een muskusrat in de val. Dan rook het bij International Flavors & Fragrances toch lekkerder hoor, maar goed, alles voor de zaak, toch? Zeg, die modderlaarzen kunnen zo niet blijven staan hier op de afdeling hoor, hoe moet dat als Maarten hoog bezoek krijgt? Ah, Sjoerd, maak je niet dik, die is wel wat gewend. Zoals post-it papiertjes met een gezichtje erop op de prullenbak. Op jouw stoel Sjoerd!!! Jahaaa, als de kat van huis is hè… Zeur nou niet zo, van haar moet je het wel hebben hoor, wie stuur je anders op rattenvangst of op stiletto’s van 9 centimeter voor topreportages? Nou? Moet je Viktor & Rolf niet voor hebben hoor, die zijn bang dat hun hondje kou vat of haar enkeltjes verstuikt… Nee, dan Hilly!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...