woensdag 7 november 2018

Huishoudelijke ochtend


Woensdagmorgen.
De wekker gaat, maar ik heb nog even tijd. H. gaat naar beneden om z’n i-pad te halen. Benieuwd wat de Amerikaanse Midterms, de tussentijdse verkiezingen, hebben opgeleverd.
Zowel de Democraten als de Republikeinen vieren dat ze gewonnen hebben. En ja, ze hebben nog allebei gelijk ook. In het ingewikkelde kiesstelsel in Amerika kan dat.

Stiekem had ik gehoopt dat een leger van vrouwen, Afro-Amerikanen, Mexicanen, LHTB-ers en meer geschoffeerde groepen korte metten zou maken met Trump. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Na m’n ontbijt ga ik op zoek naar informatie om te begrijpen wat het betekent dat de Senaat Republikeins blijft, maar in het Huis van Afgevaardigden de Democraten hebben gewonnen.

Woensdag heb ik mijn huishoudelijke ochtend. Onder het schoonmaken van de wc’s denk ik aan de president van Amerika. Tijdens het stofzuigen van het hele huis probeer ik hem te vergeten. Als ik de was opvouw, denk ik alleen aan de was en daarna drink ik helemaal zen een kop koffie.

Amerika is uit mijn hoofd, tot ’s middags de krant op de mat valt. Daar zijn ze weer, de Midterms. Ik kan het niet laten om me er toch weer in te verdiepen. Nou ja, maar toch ga ik echt geen blogpost schrijven over Trump. Ik pieker d’r niet over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Luxe etentje

Als cadeau gaan we uit eten in een sterrenrestaurant. Het  is een dubbel verjaardagscadeau: H. en dochter E. zijn allebei in maart jarig en ...