zondag 21 februari 2021

Leuke laarsjes

De bel gaat.
‘Asjeblieft hoor, pakje voor jullie.’
De pakketbezorger van post.nl is een aardige, rustige man. Hij staat regelmatig voor de deur met een pakje en groet altijd vriendelijk.
Maar er zijn er meer. Minder geduldige bezorgers soms, die niet wachten tot de deur van het slot gedraaid is, maar zodra ze iemand horen het pakje voor de deur zetten.
Of er klinkt alleen maar een bonk als het om een brievenbuspakketje gaat.

Meestal is het voor m’n huisgenoten. Ik bestel niet zo vaak online, maar nu heb ik een paar leuke, lage laarsjes gezien die ik wil hebben. Duidelijke foto’s, een reeks enthousiaste reviews. Ik aarzelde maar even voor ik ze bestelde en geld overmaakte. Twee weken geleden.
Maar wat er aan pakketjes bij ons wordt afgeleverd, geen schoenen.

‘Op welke site heb je ze besteld?’ vraagt H. als ik opmerk dat het wel erg lang duurt.
Ik zoek het terug.
‘Bootsies.nl. Kijk, geinige laarsjes, en allemaal positieve reacties van kopers.’
Als ik nog even verder zoek, zie ik op een website over reviews dat bootsies.nl een onbetrouwbare site is.
‘Schoenen betaald, nooit meer iets gehoord.’
‘Het zijn oplichters, ik heb mijn bestelde schoenen nooit ontvangen.’

O-oh, daar heb ik me toch mooi laten bedonderen. Die leuke laarsjes kan ik dus wel op m’n buik schrijven. Via een contactformulier informeer ik voor alle zekerheid wanneer ik mijn bestelling kan verwachten, maar eerlijk gezegd zou het me zeer verbazen als ik nog iets van deze website hoor.
In plaats van een paar schoenen heb ik voor €49,90 een lesje gekocht: vertrouw niet op de positieve recensies op een onbekende website en betaal niet zomaar vooruit.

Op 12 maart komt er - heel verrassend - een pakje voor mij. Het is geen doos, maar een ovaal pakketje. Zou het echt? Jawel, opgevouwen zit er het paar laarsjes in dat ik besteld heb. In de goede maat, in de goede kleur, het suède wat kreukelig door de manier van verpakken, maar verder zijn ze oké. Begin februari besteld, vandaag aangekomen. Toch is de website bootsies.nl wat mij betreft niet echt een aanrader.

1 opmerking:

  1. O, wat een rot gevoel krijg je dan hè? Doet me denken aan: Ik had laatst keurig verpakt zelf gehaakt en gebreid babymutsje en babysokjes verstuurd. Je raadt het al, duurde weken.. Ik vroeg me al af : Zou ik het niet netjes genoeg hebben ingepakt? Na een maand snel nieuwe babykleertjes gehaakt. Overgooier the, vestje, sokjes, mutsje. Héél keurig in doos ingepakt, standaard verzonden. En..na 2 dagen een appje, bedankt!! Bedankt voor de tip Hilly, koop maar gauw elders nieuwe laarsjes om het vervelende gevoel kwijt te raken.

    BeantwoordenVerwijderen

Doe-lijstje

Ineens is het warm buiten. De achterdeur open, koffie op het terras. H. gaat na die koffie op stap voor een stevige oefenwandeling. Echt vee...