dinsdag 9 juni 2009

Riooljournalistiek!

Nou ja, gearresteerd!!
Zo komen de praatjes in de wereld.
Ben ik gewoon lekker in m'n opgevoerde kano aan het varen, zie ik mijn goede vriend Brucht lopen, die toevallig politieagent is en z'n werkkleding draagt. Wij groeten elkaar op de gebruikelijke, uitbundige manier, met een hoop flauwekul en geklets: "Zooo, ben je de Beuningse Plas weer eens aan het terroriseren?" Op zo'n geinige, barse politietoon... Afijn, je weet wel hoe dat gaat. Ik stap uit m'n kano en we gaan samen wat drinken op onze toevallige ontmoeting.
Bij dat uitstappen verloor ik m'n evenwicht en greep Brucht me bij de arm. Dat moet het geweest zijn. Dat hebben ze natuurlijk gezien en dan denken ze er meteen wat van.
En dat ik toen een hele nacht op het politiebureau gebleven ben is makkelijk te verklaren: ik ken ze allemaal, die agenten, en als het gezellig is, is het voor je het weet ochtend.
Ik weet niet waar die riooljournalist de informatie vandaan heeft over die boetes, maar weet je wel hoeveel Beuningenaren regelmatig parkeerboetes krijgen sinds die stomme regeling met die parkeerschijven hier is ingevoerd? En denk je dat iedereen die altijd meteen betaalt? Je wordt er toch gestoord van, dat je voor zo'n simpele "overtreding" ZESTIG euro moet betalen!!
Daar kan ik me zo kwaad over maken! Als ik weer zo'n lullig parkeeragentje zo'n bon onder m'n ruitenwisser zie stoppen, moet ik me echt inhouden om niet al m'n nagels dwars over z'n sm- gezicht te halen. Maar ik doe het niet hoor; ik stap dan netjes in m'n auto. Maar als je dat dan vervolgens allemaal opkropt, dan gaat het niet goed hè. Een mens wordt daar overspannen van. Dus moet er dan wel even vaart gemaakt worden. Puur voor de gezondheid.
Mooi pech als dat dan weer een bon oplevert, maar meestal weet je wel waar de gevaarlijke punten zitten. En een bon is altijd nog goedkoper dan een jaartje bij de psychiater lopen zeg ik maar.
Zo zit dat dus. En dat ze dan iets over m'n taalgebruik te zeggen hebben, en over m'n dochter (die trouwens helemaal geen E.A. heet. Hoe is het mogelijk dat zo'n slappe journalist in een naam van twee lettertjes de helft fout heeft!). Laat ze zich met d'r eigen zaken bemoeien.
Hé, riool, ga effe een stukkie schrijven over iets belangrijks! En vergeet dan niet de mensen waar het over gaat even op te bellen of het een beetje klopt. IK BEN NOOIT GEBELD hoor! Nou ja, misschien, maar volgens mij was m'n telefoon nog niet afgesloten de 28e...

2 opmerkingen:

  1. Ha! Goed zo, hoor en wederhoor eisen, ferm gesproken!!
    (ik verheug me nu al op meer)
    ACC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...hoor ik net via de politiezender:
    PYROMAAN ACTIEF IN BEUNINGEN!
    er schijnt sinds regelmatig wat in vlammen op te gaan in het Beuningse... Zolang het politieonderzoek loopt, worden er geen mededelingen gedaan maar het gerucht gaat dat er een notoire Beuningse familie achter zit. In ieder geval iemand die behoorlijk bij de tijd is: bij elke brandhaard werden resten van een brandbare gel gevonden....
    Oppassen dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...