dinsdag 16 juni 2009

Waar gáát dit over?

Een weblog krijgen schept verplichtingen.
Elke week een blogje? Wie weet.
Waar haal je je inspiratie vandaan? Makkelijk, onder het hardlopen zondagsmorgens kun je in alle rust nadenken over de wereld en alles wat je daarin opvalt. En dan leuk iets schrijven over kleine, grappige details.
Ogen open houden dus onder het rennen.
Maar het valt helemaal nog niet mee om steeds op te letten en nog lastiger is het om intussen belangrijke observaties op te slaan. Mijn hersens gaan overal mee aan de haal.
Een slootje: O ja, niet vergeten om straks de vissen in de vijver te voeren. Heb ik dat gisteren eigenlijk wel gedaan? En dat kastje waar het vissenvoer in staat zou ik eigenlijk ook schoonmaken maar dat is er niet van gekomen…
Vogelgezang: is dat nou een putter? Of toch gewoon een merel? Ik moet er trouwens aan denken dat ik nog een paar vogelgeluiden verzamel. Die heb ik nodig als illustratie in m’n audio-kindertijdschrift. Had ik nou de opname-apparatuur maar meegenomen want vandaag heb ik daar wel even tijd voor. O ja, opletten wat ik onderweg allemaal zie.
Ergens wordt een nieuw huis gebouwd en mijn hersens beginnen meteen een heel verhaal over hoe decadent dat is en dat dat gat in de grond vast een zwembad wordt en hoeveel energie dat dan wel weer kost en houdt er dan niemand een beetje rekening met het milieu?
Help!
Er komt geen eind aan de gedachtenbrij en er is ook geen structuur in te ontdekken.
Dit werkt dus niet. Volgende week iets anders proberen. Misschien iets over muziek??
Ik zal er eens over nadenken als ik toch een eindje ga hardlopen. Dan heb ik daar alle rust voor…

1 opmerking:

  1. ... ja, en een fotootje plaatsen kan ook. Of heb je je gsm niet bij je als je holt? 't Is maar een idee.
    ACC

    BeantwoordenVerwijderen

Luxe etentje

Als cadeau gaan we uit eten in een sterrenrestaurant. Het  is een dubbel verjaardagscadeau: H. en dochter E. zijn allebei in maart jarig en ...