dinsdag 7 juli 2009

Twitterblog

9.30 Wat ben jij nu aan het doen?
Ik zit in de huiskamer aan tafel en kijk naar buiten. Verflenste teunisbloemen kunnen elk moment hun wonderlijke metamorfose ondergaan: ergens op de avond leven ze stralend geel op.
9.45 Wat ben jij nu aan het doen?
Ik kijk naar een film op televisie. Maar in de pauzes schrijf ik vlug even een stukje, want ik had me voorgenomen om elke week iets op m'n weblog te zetten.
10.40 Wat ben jij nu aan het doen?
Ik zie uit mijn ooghoek de aftiteling van de film en hoor de dramatische muziek uitfaden. Geen happy end, maar wel heroïsch.
10.45 Wat ben jij nu aan het doen?
Inspirerende vraag hoor. Er draait een heel netwerk op: Twitter. Drie procent van Nederland laat de mensheid voortdurend weten wat hij of zij aan het doen is. Boeiend?
De teunisbloemen zijn open gegaan, maar het is te donker geworden om ze hiervandaan te zien.
11.00 Wat ben jij nu aan het doen?
Ik doe de computer uit.

2 opmerkingen:

  1. ... en ik ... ik lees jou ... leuk hoor!
    Morgen zal ik je vertellen wat ik allemaal deed, maar dan moet ik dat eerst gaan doen, anders heb ik niks te vertellen, 's even nadenken ...
    ACC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Appelpunt, nog even en we hebben 'gps' op onze telefoon, en dan kunnen ze helemaal tot op 5 meter zeggen waar je was (vooropgesteld dat je jouw telefoon op je lijf moet dragen en niet uit mag zetten ;)).
    Want zoals je weet kun je kiezen voor 'maximum exposure', maar ook voor het leven 'onder de radar'. Ik heb zelf ook een weblog en daarin probeer ik regelmatig te verkennen hoeveel openheid nog goed voor je is. Er was eigenlijk geen echte vraag, maar het lijkt me ook een stap te ver om je ziel en zaligheid op sites als twitter en hyves neer te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Botten

Aanmelden voor mijn afspraak in het ziekenhuis gaat met een QR-code die ik op m’n telefoon heb staan. Er komt een bonnetje tevoorschijn waar...