zondag 6 december 2009

Sint voor drie

Wij vierden net als anders Sinterklaas,
Maar nu was het toch wel een beetje kaal.
We waren er dit jaar niet allemaal:
Mijn oudste kind was er niet bij helaas.

Zij is niet dood, zo drastisch is het niet,
Maar te ver weg, ze kreeg niets in haar schoen.
Want ach, wie zou er snoep in moeten doen?
Er is in Allentown geen Zwarte Piet.

Wij stuurden haar een pakje met de post;
De zegels kostten drie keer het kado.
Maar blijkbaar zegt de grenscontrole “No”.
Het is niet aangekomen, it is lost.

Het was Sint Nicolaas voor drie dit jaar.
Geknutsel en geschrijf bleef achterwege.
Wel hebben we leuke kado’s gekregen,
Maar toch, met eentje minder is het raar.

En straks met kerst is zij er wel weer bij.
Nog even en ze vliegt weer naar ons toe.
Misschien is ze humeurig, suf en moe…
Maar wel bij ons, dat maakt me nĂș al blij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...