zaterdag 19 maart 2022

Paleo

Het spel dat we met z’n drieën doen heet Paleo. En het bijzondere eraan is, dat je niet tégen elkaar speelt, maar moet samenwerken om te winnen. We zijn een prehistorische stam en moeten zien te overleven door bizons of andere beesten te jagen, uitvindingen te doen (bijvoorbeeld een speer, een tent, een touw) en geneeskrachtige bessen te vinden.

Paleo ziet er mooi uit, met verschillende speelvelden, fiches, kaarten. Maar het is behoorlijk ingewikkeld om alles goed klaar te zetten en de juiste set kaarten bij elkaar te zoeken voor de beginnersversie. En dat is van de diverse mogelijkheden de versie die we willen spelen, want we willen vanavond wel graag winnen.

We hebben het pas een paar keer gespeeld en daarna een poos niet. Nu moeten we weer opnieuw heel goed naar de spelregels kijken en het duurt een tijdje voordat we echt van start gaan. Maar dan is het zover. Iedereen mag twee kaarten trekken om te zien welke stamleden we hebben. Daar hebben we weinig geluk mee. Te weinig krijgers met speren. Dat betekent dat het erg lastig is om aan eten te komen.

Behalve domweg overleven is het onze missie om een grotschildering bij elkaar te sparen van vijf verschillende stukken. En hoe verstandig we ook overleggen over elke actie en hoe goed we ook samenwerken, we komen niet verder dan twee stukken. Dan sterft onze prehistorische stam jammerlijk uit.

Het is half twaalf ’s avonds en morgen moet ik vroeg op, dus héél erg vind ik het niet. Maar binnenkort moeten we het toch echt nóg een keer spelen. En dan is het dus de bedoeling dat we die grotschildering afmaken voordat we met z’n allen de pijp uit gaan. Moet kunnen toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verdriet

In mijn droom ben ik een weekend met familie op vakantie. Een vaag gezelschap, waarvan ik vooral mijn moeder meemaak. Ik sta samen met een p...