woensdag 30 maart 2022

Potten

‘O ja, dat wilde ik je nog vragen,’ mijn collega A. loopt een eindje voor me uit naar de koffie-automaat. ‘Jij bent toch van de potten?’
‘Eh, ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt…’
Ze draait zich om en ik zie dat ze een weckpotje in haar handen houdt.
‘Oh, dat klonk wel een beetje raar,’ ze moet lachen. ‘Ik bedoel dat je vaak dingen doet met weckpotten. Ik koop m’n mayonaise in deze potjes en als je wilt heb ik er een paar voor je.’
‘Ooo bedoel je dat!’
Grinnikend tap ik koffie terwijl zij verderop haar potje om gaat spoelen. Hoe zou het toch komen dat ik ineens aan mijn lesbische vriendinnen S. en K. moet denken?
Op dit moment heb ik genoeg potten, maar het was lief aangeboden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...