zondag 23 augustus 2009

Zondagmorgen; ik en mijn lijf

Ha, lekker geslapen.
Mmmm
Negen uur. Zullen we opstaan?
Het is zondag… we hoeven niks.
Ja maar het wordt een warme dag, en ik wil nog even hardlopen.
Hmmm
En straks wordt het veel te warm, het wordt zevenentwintig graden vandaag.
Okee. Maar ik wil eerst zo’n lekker zoet broodje.
Tuurlijk. Eerst ontbijten.

En nu een warming up.
Nee hè, zullen we eerst even rondrommelen en wat wakkerder worden?
Nog vijf minuutjes dan, maar ik wil echt weg voordat het warm is.
Zucht

Daar gaat ie dan. Even stretchen. Kom op, verder strekken dat been.
Pfff, ik ben pas net wakker hoor
Niet aanstellen, nu de grond aanraken – kun je best.
Kreun, We doen toch niet zo’n lange ronde hè
Nee hoor, het wordt een klein onderhoudsrondje.
Okee.
Zo. Om te wennen eerst even het kleine parkje door. Lekker in de schaduw. Hup.
Auw… heel rustig aan graag.

Adem es wat dieper in, op dit beetje lucht red ik het niet hoor.
[hijg] Meer lucht krijg ik gewoon niet ingeademd.
Ooh… waarom doen we dit. Niet sneller! Hallo, ik ben wel een middelbaar lijf hè.
Daarom juist, dat moet je een beetje in vorm houden.
Moet dat zó? We gaan straks toch de boot uithozen en schoonmaken? Dat is ook lichaamsbeweging hoor.
Dat was een lekker schaduwrondje. Pas op, nu krijgen we een stukje zon.
Mis-se-lijk!
Gewoon doorgaan. Zie je, het gaat best. En hier is alweer een boom.
Haaaa, schaduw.
Ha, we komen in het ritme. Zo gaat ie goed.
Nou, ik heb nou tenminste genoeg lucht… het begint een beetje te wennen.
Nog twee straten, dan zijn we rond.
Nou al? Ik begin er net een beetje in te komen. Zullen we nog een keertje extra door het parkje?
Pfff, nee zeg. De boot moet ook nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...