zondag 20 februari 2011

i-pad

Mijn schoonzus T. is van de digitale technologie. Haar kinderen hebben altijd de nieuwste computerspelletjes en via marktplaats koopt en verkoopt T. vanalles over de hele wereld. Een week voordat in Nederland de i-pad werd geintroduceerd, had T. een paar nep-exemplaren uit China binnen. We konden er voor een habbekrats een kopen. H. was meteen enthousiast en even later hadden we een 'neppe i-pad' in ons bezit.
Pas na een paar weken ging hij ermee aan de slag en dat viel tegen. Het ding liet zich niet opladen. Na een paar avondjes gepruts verdween het tablet naar boven en dachten we er niet meer aan.
Tot ik besloten had om naar de Dominicaanse Republiek te gaan; voor op reis is zo'n licht ding ideaal. Ik haalde de neppo weer uit z'n doosje en kreeg hem aan de praat. 1 avond. Daarna weigerde hij weer. Toen ik bij mijn schoonzus voorzichtig informeerde of ze klachten had gekregen over andere exemplaren, kwam ze meteen met een andere. En kijk, deze nieuwe neppo DOET het. Omdat de gebruiksaanwijzing in het Chinees is, kost het even tijd om hem door te krijgen, maar het lukt. De ultieme test is deze: kan ik met dit apparaat een blog schrijven? Als dit geplaatst wordt, mag ie mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Botten

Aanmelden voor mijn afspraak in het ziekenhuis gaat met een QR-code die ik op m’n telefoon heb staan. Er komt een bonnetje tevoorschijn waar...