zondag 6 maart 2011

Shoppen

Als cadeautje om mee te nemen naar mijn sponsorkind raadt Plan (voorheen Foster Parents) onder andere een T-shirt aan ‘met Westerse opdruk’. Ik ben met mijn dochter E. in de stad en ga op zoek naar een shirt. Op de foto’s is niet goed te zien hoe groot mijn vijftienjarige sponsorkind is; ik hoop dat maatje M een beetje zal passen.
We lopen binnen bij de nieuwe H&M voor mannen en constateren dat die winkel een stuk ruimer en netter oogt dan de ‘gewone’ H&M, waar vrouwenkleding de boventoon voert. Een Mickey Mouse shirt keuren we af, shirts voor vechtsport- en motorliefhebbers ook. We vinden niets wat echt geschikt is en lopen verder.
De volgende winkel waar we kijken is ook een mannenzaak. We worden naar binnen gelokt door stapels kleurige T-shirts op toontafels, maar van dichtbij zien we dat het allemaal dure merkshirts zijn met als opdruk G-star raw, Diesel en Replay. Als we verder naar achteren lopen zegt een jonge verkoper iets tegen E. over herenkleding en ik hoor haar antwoorden dat we iets zoeken voor een jongen.
Ook achterin de winkel is er geen shirt onder de 45 euro te vinden. Voor zo’n bedrag kun je wel iets zinvollers bedenken om in een Dominicaans dorpje uit te delen. Als we terug naar voren lopen passeren we de verkoper die olijk zegt: “Dus jullie gaan de mannen verwennen.” Hm. Ik vraag me af of het zo dubbelzinnig bedoeld is als het klinkt en weet niets bijdehanter te verzinnen dan “Nog niet”. Snel lopen we naar buiten en aan de overkant vinden we een shirt dat we allebei prima vinden.

Na het T-shirt kopen we bij de drogist voor E. mascara en voor mij zonnebrand, muggenmelk en imodium. De laatste aankoop is een stevige koffer met twee wielen en een uitschuifbaar handvat. Dan wordt het tijd om de bus naar huis te nemen.
Tevreden berg ik alle aankopen op tot over vier weken. Mijn reis naar de Dominicaanse Republiek begint al aardig dichtbij te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Luxe etentje

Als cadeau gaan we uit eten in een sterrenrestaurant. Het  is een dubbel verjaardagscadeau: H. en dochter E. zijn allebei in maart jarig en ...