zondag 22 april 2012

Draw Something

Hoe teken je spinazie?
Ik zoek op internet een plaatje van Popeye. Bolle wangen, matrozenpet, pijp. Dan de arm met spierbal en de hand die een blik spinazie open knijpt. Het hoeft niet heel precies, als het maar herkenbaar is. Een dikke pijl naar het blik en dan is het klaar.
Sinds een paar weken speel ik op de i-pad het spelletje DrawSomething. Het is grappig en verslavend. Het principe is simpel. Je maakt een tekening en je tegenspeler moet raden wat het is. Bij elke beurt kun je uit drie opdrachten kiezen, waarmee je één, twee of drie munten kunt verdienen. Met die munten kun je kleurtjes kopen of bommen om letters op te blazen. Je krijgt nl. Steeds 12 letters waaruit je het goede woord kunt samenstellen.
Eerst liet ik toevallige spelers aanrukken om het spelletje mee te doen, maar inmiddels zitten er collega’s in m’n bestand en een vriendin van mijn dochter.
Je krijgt de gekste opdrachten en soms zitten er woorden tussen die ik eerst op moet zoeken. Een ‘wedgie’ kende ik niet, maar via internet vond ik wat het betekent: een ver naar boven getrokken onderbroek. Lijkt me erg ongemakkelijk, maar het is leuk om te tekenen.
Van mijn random tegenspelers heb ik geen idee wie het zijn of waar ze wonen. Als ik samen met m’n dochter een pretzel zit te fabriceren en iemand raadt binnen twee seconden dat de krakelingvorm een pretzel moet worden, concluderen we dat dat een Amerikaan moet zijn. Iemand die het woord PUDDLES weergeeft als twee schattige poedels, heeft het Engels niet als moedertaal.
En iemand die een lastig woord niet tekent maar opschrijft, wordt onmiddellijk gewist.
Soms zit ik een tijd te prutsen om een tekening naar m’n zin te krijgen. Andere opdrachten zijn zo simpel dat ze in een paar tellen klaar zijn: een mond, een t-shirt, sokken... fluitje van een cent. Net heb ik een zoenend stel getekend om het woord SNOG uit te beelden. Kijken of het geraden wordt. Voor je het weet ben je tot laat in de avond aan het tekenen en heb je geen tijd meer om een blogje te schrijven. Maar dat laat ik me niet gebeuren: ik scheur me los van mijn spelletje en geef mezelf een andere opdracht: BLOGPOST. Hier is ie, je hoeft niet te raden.

2 opmerkingen:

  1. Ik kende wel het gevoel, niet de benaming. Handig, nu kan ik in voorkomend geval zeggen: "ik heb last van een wedgie!"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent m'n beste tegenspeler. Ik vind jouw tekeningen altijd zo mooi en secuur. Ik had alleen wel moeite met het woord 'duster'. Maar met een beetje schuiven en raden lukt het ook wel dus :) Tot de volgende tekening!

    BeantwoordenVerwijderen

Doe-lijstje

Ineens is het warm buiten. De achterdeur open, koffie op het terras. H. gaat na die koffie op stap voor een stevige oefenwandeling. Echt vee...