donderdag 6 januari 2011

Ethiek

Tot eind januari zit E. nog in Parijs en op de valreep gaan we er nog een weekendje heen. Al een tijd geleden hebben we dat afgesproken en dit leek een goede datum: aan het eind van de schoolvakantie, zodat we er een lekker lang weekend van kunnen maken. Pas een week na het boeken kwamen we er achter dat de vakantie in Nijmegen anders lag, nl. een week voor en een week na kerst.
Ik besluit de school in te lichten en deel telefonisch mee dat zoon J. dus vrijdag 7 januari ziek zal zijn. De administratie-dame wil niets van mijn eerlijkheid weten en verzoekt me het gesprek als niet gehouden te beschouwen. Lastig, maar ik begrijp haar standpunt. Ik vraag weliswaar niet om toestemming, maar maak de school zo toch een beetje medeplichtig aan ongeoorloofd verzuim. Omdat we er niet over piekeren om te annuleren, zullen we onze zoon morgen netjes volgens de regels ziek melden. Vanuit Parijs.

Wat leer ik hier van?
-Je moet niet roomser dan de paus willen zijn.
-Soms breng je een ander in de problemen door het moreel juiste te willen doen
Of:
-Kijk altijd goed naar het schoolrooster voor je een vakantie boekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...