woensdag 27 september 2017

Beetje nazomeren


Twintig graden, zonnig en ik heb de middag voor mezelf.
Ik verzin dingen die ik buiten kan doen. Eindelijk die zwarte, deelbare rits kopen waarvoor ik naar een winkeltje vier kilometer verderop moet. Wat boodschappen halen in het centrum. Een beetje in de tuin werken. Een boeketje maken van wat er nog bloeit...Dat is trouwens nog heel wat.
Een stukje achter het terras staat een muur van paars bloeiende herfstasters. Er komen veel vlinders op af. De Oost-Indische kers staat nog steeds woest te bloeien nadat ik een paar weken geleden flink wat stukken met luis heb weggeknipt. Hier en daar knalt nog een roze phlox in een tweede bloei.
Toch merk je goed dat het al laat in het jaar is. De dagen beginnen met mist en het wordt in de namiddag al vroeg kil en vochtig buiten.
Helaas zijn de verwachtingen voor het komende weekend een stuk minder vriendelijk dan het weer wat we nu hebben. Kouder, buien en meer wind. Dat laatste is dan wel weer gunstig, want we gaan naar Friesland voor ons terugkomweekend zeilen. Dat wordt warme vesten in de koffer en waterdichte regenpakken mee. Eens zien hoe enthousiast we dan nog zijn voor onze teruggevonden liefhebberij zeilen. 
In elk geval hebben we er vooraf heel veel zin in. Zeilen op de Friese meren. Voor de tweede keer in een paar maanden. Wie weet worden we er nog echt goed in. Kan toch?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verdriet

In mijn droom ben ik een weekend met familie op vakantie. Een vaag gezelschap, waarvan ik vooral mijn moeder meemaak. Ik sta samen met een p...