zondag 29 januari 2023

Puzzelen met stofjes

Patroondelen voor etuitjeEen legpuzzel maken vind ik leuk (zie Jig saw), maar dít is nog veel leuker: van kleine restlapjes stof puzzel ik patroondelen in elkaar voor een klein etuitje. In het kader van hergebruik gooi ik de restjes van naaiprojecten niet weg, maar ik stop ze in een doos, waar intussen best veel in zit. Ik vis er van alles uit waar verschillende bruintinten in zitten en dan is het passen en meten en een beetje bijknippen…

Ik heb twee patroondelen geknipt van plakvlieseline en daar leg ik de puzzeltjes precies op. Dan strijk ik de boel vast en over alle randjes ga ik nog eens extra met een zigzagsteek. Daarna maak ik er een etui van, met voering en rits.

Als het helemaal klaar is, heb ik geen idee wat ik er in ga stoppen of dat ik het weg zal geven of dat het op den duur gewoon ergens in een la gaat liggen verstoffen. Maar dat maakt niet uit. Zo’n jig saw puzzel gaat na een paar dagen ook weer gewoon in duizend stukjes  in de doos terug. (Of je moet hem vastlijmen en aan de muur hangen, maar dat vind ik niks).

De komende dagen staat m’n etuitje op tafel en kijk ik er af en toe tevreden naar. Want ik vind em zelf echt mooi geworden.

Etuitje gemaakt van restlapjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een nieuwe traditie

Vrijdagmorgen heb ik afgesproken met K. Ze komt op de koffie met. En ‘met’ is geen koek of taart, maar leesvoer. Allebei houden we van tekst...