woensdag 29 maart 2023

Vak 29a

In de Lange Hezelstraat in Nijmegen vind je tegenover Dille en Kamille een cadeautjes-winkel. De formule van ‘Ieder z’n vak’, zoals de winkel heet, is dat iedereen die dat wil er een vak of een plank kan huren om er spullen te verkopen. Voorwaarde is dat het handzame, niet al te grote producten zijn die je makkelijk mee kunt nemen. Cadeautjes.

Omdat ik sinds mijn online naaicursus van vorige zomer (zie een geslaagd oefenproject ) verslingerd ben geraakt aan kleine naaiprojecten zoals tassen, etuis en broodmandjes, leek het me leuk om een tijdje zo’n plank te huren bij Ieder z’n vak. Je kunt tenslotte in je omgeving niet blíjven aankomen met je textielcadeautjes. De spelregels van de winkel zijn dat je 75 euro per maand betaalt en dat alle winst uit de verkoop verder voor jouzelf is. Ik twijfelde een tijdje over de haalbaarheid, maar besloot het te proberen.

Half februari legde ik plank 29a vol kleurige tasjes en andere maaksels en wachtte af hoe het zou lopen.
Nou, dat viel tegen. In de eerste twee weken werden er twee dingen verkocht. Bij nader inzien zag mijn plank er ook niet echt aantrekkelijk uit. Ik had alles wel mooi uitgestald, maar al gauw lag alles overhoop, doordat er wel rondgesnuffeld was. Ik besloot een betere opstelling te maken en het drie maanden de kans te geven.

Intussen zijn we halverwege die drie proefmaanden en het lijkt erop dat ik de plankhuur bij lange na niet terug ga verdienen, laat staan dat ik er iets aan over hou. Maar ik geef het nog niet op. Vandaag haal ik een paar mandjes terug om foto’s te maken van hoe je ze kunt gebruiken.  Die foto’s wil ik er bij gaan zetten. Wie weet doet dat iets.

En dan moet ik natuurlijk een beetje reclame maken voor de winkel. Dus woon je in de buurt van Nijmegen en ben je op zoek naar een leuk cadeautje voor iemand? Kijk eens bij Ieder z’n vak in de Lange Hezelstraat. Heb je helemaal niks met tassen, etuis en andere naaiprojecten? Dan vind je er ongetwijfeld iets anders, want met ca. 130 verschillende verkopers is er keus genoeg.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Doe-lijstje

Ineens is het warm buiten. De achterdeur open, koffie op het terras. H. gaat na die koffie op stap voor een stevige oefenwandeling. Echt vee...