maandag 2 november 2009

Muhlenberg College

Vrijdag
Vanmorgen ontbijt ik samen met een Duits meisje, K. We kwamen maandag tegelijk aan in het Hostel en hebben toen samen gegeten. De hele week was ze op zoek naar een kamer want ze komt een paar maanden een traineeship doen. Nu heeft ze die (kamer) gevonden en is ze helemaal blij dat ze straks een eigen plek heeft.
Dan zoek ik iemand die mijn koffer de steile trappen af wil dragen en neem afscheid van K. en m’n Britse roommate C.

Voor de laatste keer stap ik per ongeluk in de Uptown in plaats van de Downtown. Ik sleep m’n bagage door lange gangen, trap op trap af en soms vind ik gelukkig een lift of roltrap. Op Penn Station moet ik naar de Transit train naar Newark Airport. Die gaat drie keer per uur en ik heb genoeg tijd om even een half uurtje met een boek op een bankje zitten.
Voor de tweede keer huur ik een auto en deze keer is het een stuk minder griezelig. De GPS kan ingesteld worden op Nederlands, maar daar heb ik al na tien minuten spijt van. De Amerikaanse aanwijzingen waren een stuk duidelijker. Toch rij ik zonder problemen naar Allentown, waar ik de auto moet laten registreren om op de campus te kunnen parkeren. Ik weet niet meer waar E. haar kamer heeft en de mevrouw achter de balie is zo vriendelijk om te bellen (mijn mobiel werkt hier niet). Mijn dochter komt me ophalen en voor de tweede keer ben ik bij haar op bezoek. Deze keer voor een heel familyweekend.
Ik ontmoet vriendinnen, andere ouders, en zatedag doen we de familybrunch met E’s Spaanse lerares die zo graag de moeder uit Nederland wil ontmoeten. Daarna gaan we naar de football wedstrijd van Muhlenberg College tegen een andere club. Een vriendin van E. legt de regels uit en het is grappig om daar op de tribune te zitten tussen het geklets en gejuich en om te kijken naar de cheerleaders, die een stuk minder flitsend zijn dan je in films wel eens ziet.
Overal lopen mensen in Muhlenberg sweaters. Studenten, maar ook hun ouders.
E. is blij met mijn huurauto, want zonder vervoermiddel kom je niet echt van de campus af. We halen boodschappen bij Wegmans, een enorme supermarkt waar ze alles hebben.Morgen ga ik me wel druk maken over de terugreis, maar nu is het heerlijk om gewoon samen een film te kijken en verder niets te hoeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Luxe etentje

Als cadeau gaan we uit eten in een sterrenrestaurant. Het  is een dubbel verjaardagscadeau: H. en dochter E. zijn allebei in maart jarig en ...