donderdag 24 november 2011

Bril


"En wat denkt u van zoiets?" De man van de brillenwinkel zet het model voorzichtig op mijn neus. Een groot, donker montuur van kunststof. Helemaal trendy, maar ik weet niet hoe gauw ik de bril weer af moet zetten.
Het is maar een leesbril, maar ik sta eindeloos te twijfelen welk model ik zal kiezen. Mijn spiegelbeeld met bril komt me vreemd voor en al helemaal als het zo'n enorm gevaarte is.
Toch zie je ze veel. Afgelopen zomer zag ik ineens dat m'n tiener-buurmeisje uitdagend brilde. Een paar weken later bleek ook haar oudere broer zo'n uitgesproken bril te hebben. Toen ik weer later ook hun vader met een nieuwe, modieuze bril spotte, moest ik me inhouden om niet te vragen of ze soms per drie in de reclame waren.
Geek glasses, worden ze genoemd, oftewel nerd brillen. Model Buddy Holly; regelrecht uit de jaren vijftig geteleporteerd.
Ik vind het best stoer om zo iets opvallends te durven dragen, en ik weet nu al hoe gedateerd de foto's er over tien jaar uitzien.
Na rijp beraad kies ik een modelletje dat niets om het lijf heeft. Niet erg opvallend en vooral: lekker licht. Krijg ik tenminste geen deuk in m'n neus en kan ik makkelijk vergeten dat ik een bril draag.
Misschien ben ik gewoon nog niet toe aan een bril als statement.

1 opmerking:

  1. Waarom zou een bril een statement zijn? Alleen als je het ironisch draagt, wat ik echt nonsense vind. Koop dat wat je goed staat en eentje dat ook lekker zit.
    Ik ken een goede opticien in Den Haag waar ik goede raad kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Luxe etentje

Als cadeau gaan we uit eten in een sterrenrestaurant. Het  is een dubbel verjaardagscadeau: H. en dochter E. zijn allebei in maart jarig en ...