donderdag 15 oktober 2009

Amerika

“Nou da-ag, veel plezier!”
“ Een heeeele goeie reis hè.”
“ Doe je een beetje voorzichtig?”
“ En vergeet niet om voor ons allemaal een souvenirtje mee te nemen als je gaat shoppen op 5th avenue!”

Mijn collega’s overladen me met afscheidswoorden en –wensen op m’n laatste werkdag voordat ik naar Amerika vertrek. In m’n eentje, om mijn dochter op te zoeken. En ook om uitgebreid in New York rond te zwerven natuurlijk en alles te bekijken wat daar zo anders is dan hier bij ons.
Ik heb er zin in, maar vind het ook best eng.
En ik geloof pas dat het allemaal doorgaat als het vliegtuig is opgestegen met mij er in.
Als ik daar in de verte ’s avonds met moeie voeten zit uit te rusten en dan achter mijn laptop kruip om een weblogje te schrijven, ligt in Nederland iedereen te slapen.

Ik zal de verhalen heel stilletjes plaatsen, zodat jullie niet wakker worden.
See you in New York.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Botten

Aanmelden voor mijn afspraak in het ziekenhuis gaat met een QR-code die ik op m’n telefoon heb staan. Er komt een bonnetje tevoorschijn waar...