maandag 26 oktober 2009

Toeristische dingen doen


Het weekend ben ik niet alleen. Samen met E. doe ik de echt toeristische dingen.
De hop on hop off bus, die langs een heleboel leuke, mooie, intressante plekken rijdt die je echt gezien moet hebben in Manhattan. Je kunt uitstappen waar je wilt en dan met de volgende bus verder. Het regent, maar dit is een van de weinige bussen met een overkapping. Onze gids heeft een verdacht accent en blijkt uit Amsterdam te komen. Ze heet Eva en heeft een vlotte babbel. Een Texaan die door haar verhaal heen in z'n telefoon zit te praten, roept ze tot de orde door naar hem toe te lopen en in de telefoon te roepen: "He'll call you back, oké?" De bus lacht, de man van de telefoon ook. Eva vertelt een heleboel over de verschillende wijken waar we door rijden. Een mix van historische informatie, gossip en shop-tips en regelmatig betrekt ze het publiek bij haar verhaal: "The Empire State Building. Weet iemand WIE daar op klom? Jaaa, King Kong. Dat is een punt voor deze meneer, where are you from? One point for Australia!"
Bij ground zero gaan we van de bus af. Na de bouwput bezoeken we een discount shop, want mijn dochter houdt van shoppen. Daarom gaan we zondag ook naar Macy's, en we doen de cruise op de Hudson, langs het vrijheidsbeeld en de skyline van New York. De gids is deze keer een Amerikaan, die ons ook weer overlaadt met informatie over alle gebouwen die we vanaf de boot zien. We zitten in de zon, luisteren en maken foto's.  Ook dit is New York, maar heel anders dan in m'n eentje.

1 opmerking:

Open dag

Ik heb me aangemeld om te helpen bij de open dag van de voedselboomgaard. Op zaterdagmorgen fiets ik tegen een harde, koude wind in naar de ...